Wednesday 12 December 2018

8.7 Bersama Merasai Kekalahan

Pasukan yang baik bukan sahaja bersama-sama semasa di waktu kemenangan sahaja, namun tetap bersama-sama apabila sedang mengalami kekalahan juga.

Bak kata pepatah, cubit paha kiri, paha kanan pun terasa juga.

Teringat saya kepada satu peristiwa yang saya tidak boleh nyatakan di sini yang melibatkan diri saya dan keputusan bos saya. Bos saya yang terakhir ini pada saya telah membuat satu keputusan yang sangat mengecewakan saya. Saya ingatkan staf saya tidak mengetahuinya namun entah bagaimana berita itu sampai juga ke pengetahuan mereka.

Sedih, memang sedih. Rupanya bukan saya sahaja yang bersedih, mereka pun sama kecewa dan bersedih.

Memang saya tidak sangka yang staf saya pun akan turut merasai kesedihan itu. Iyalah, kerana ia melibatkan saya seorang, bukan mereka. Mereka masih lagi boleh bekerja seperti biasa. Begitu juga dengan saya, cuma dengan keputusan bos saya ini, mungkin akan terganggu sedikit perjalanan kerja saya.

Terasa seperti berada di dalam pasukan bola sepak pula. Apabila salah seorang pemainnya mendapat kad kuning atau kad merah, pemain yang lain di dalam pasukan pun turut merasa bahangnya.

No comments:

Post a Comment