Wednesday 12 December 2018

8.10 Saling Melengkapi Dan Menyayangi

Saya suka sangat melihat ketika pertukaran syif antara staf-staf saya. Apabila staf saya saling pesan memesan antara satu sama lain, saling bertanya khabar, saling bergurau senda. Antara momen yang saya sangat suka selama saya bekerja.

Bukan sekadar masuk kerja dan balik kerja sahaja. Kadang ada staf yang balik lambat sedikit kerana berborak dengan staf syif seterusnya. Bukanlah borak apa pun, mungkin ada hal penting yang dibincangkan.

Pada saya, saya sangat seronok melihat staf-staf saya sebegitu. Mesra antara satu dengan yang lain. Seingat saya, sepanjang saya bekerja, tiada pula pergaduhan besar di antara staf. Tidak puashati sedikit-sedikit tu pasti ada, namun saya lihat memang tiada kes yang serius hingga boleh meretakkan hubungan sesama staf.

Seronok rasanya apabila kita mempunyai suasana bekerja sebegitu. Hendak datang kerja pun rasa seronok. Tidak dinafikan seringkali juga staf dari jabatan lain yang menyatakan keinginan bekerja di jabatan saya namun tidak semudah itu.

Kesimpulannya sifat saling melengkapi dan saling menyayangi ini memang menjadi satu elemen penting dalam membina pasukan idaman.

Saya sudah pun mendapat pasukan idaman saya, anda bila lagi?












Support each other

No comments:

Post a Comment